כמעט 90% מתקציב הפרסום של חברות בינוניות מושקע היום בדיגיטל באפיקים שונים. פרסום כתבות ממומנות באאוטבריין וטבולה, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום ממומן במנוע החיפוש של גוגל ובאתר הסרטונים יו־טיוב ומדיות נוספות.
בעוד הממשקים האוטומטיים של ענקיות הפרסום מציגים תמונה ריאלית על ההוצאות בכל אפיק, רבים מתקשים לזהות מהיכן מגיעים הלקוחות המשלמים האיכותיים לחברה. זיהוי מקורות התנועה האיכותיים לנכסים הדיגיטליים של החברה ולחנויות הפיזיות מאפשר לבצע אופטימיזציה בזמן אמת של הקמפיין ולאפשר לכל מותג ליהנות מניצול נכון של התקציב וכן הגדלת מכירות מלידים נכנסים.
יעוץ דיגיטל חיצוני יכול לראות את התמונה המלאה
כיום, שירות של יעוץ דיגיטל חיצוני יכול לסייע לעסק להתייעל באמצעות הוספת כלי בקרה אוטומטיים וניתוח חכם של הנתונים המתקבלים. תיעוד מלא של מסע הלקוח, מהרגע שבו הוא נחשף למותג לראשונה ועד לרגע ביצוע הרכישה, מאפשר לקבל את התובנות המשמעותיות לשיפור הקמפיין.
בנוסף, הנתונים המנותחים על ידי אנליסט דיגיטלי יכולים לסייע בשיפור תהליכים והתאמת המוצרים ללקוחות גם מחוץ לעולם הדיגיטל. למשל, חברה המשווקת ריהוט יוקרה יכולה לזהות את המוצרים המתאימים לקהלי יעד מעיר מסויימת או בטווח גילאים ידוע. מחלקת השיווק בחברה יכולה לאתר את המוצרים הנלווים המתאימים לקהל זה וליצור חבילות משתלמות המשלבות מספר מוצרים וכן להגדיל את המכירות.
שימוש בניסיון שצבר אותו אנליסט עם השנים בבניית אסטרטגיה דיגיטלית יכול להגדיל את שורת הרווח בעשרות אחוזים מדי שנה ולהפוך מותג מדשדש למותג על מבוקש בשבריר מעלות הפרסום במדיה המסורתית (כמו פרסומות בטלוויזיה).
הסודות שמשרדי הפרסום לא ישתפו עמכם
למרבה הצער, מרבית חברות הפרסום בדיגיטל מתמקדות בהגדלת כמות הלידים המתקבלת ללקוח, ללא בחינה מעשית של איכות הלידים. נדרשת בקרת פרסום דיגיטלי יסודית כדי לוודא שמטרות הקמפיין מושגות ולשפר את תוצאותיהן. יועץ דיגיטל אינו מחליף את משרד הפרסום, אלא משמש כשכבה נוספת של בקרה מטעמו של בעל העסק. האינטרס שלו הוא מזעור הוצאות הפרסום תוך יצירת מספר ערוצים שונים המניבים רווחים במקביל. במידת הצורך, הוא ימליץ על הגדלת הקמפיין באפיקים המניבים כדי לשחזר את ההצלחות של תקופת הפרסום הקודמת.
הגדלת כמות העסקאות המתבצעת מלידים נכנסים
לצד טיוב הקמפיין והשבחת איכות הלידים, איש המקצוע המתמחה בניתוח דאטה בזמן אמת יכול לסייע בהגדלת מכירות קיימות לכל לקוח שהגיע כליד נכנס. לדוגמה, אם הלקוח רכש מוצרים באלף שקלים, הוא יוכל להמליץ על אפ־סייל ללקוחות למוצרים נוספים. שמירה של נתוני המוצרים שנרכשו יחד וניתוח מעשי של כל נתוני הרכישות בעבר יכול לספר מידע יקר מפז על פוטנציאל הרכישה של לקוחות עתידיים.
לכן, אם היום המידע שהצטבר בחברה נמצא בפורמט דיגיטלי, יש בידכם הזדמנות מיוחדת לנתח אותו באמצעות בעל מקצוע הבקיא ברזי פענוח המידע הארגוני וטיובו. הדבר יאפשר הן הגדלת מכירות מפרסום והן ניצול נכון יותר של לידים קיימים במערכת.
מי האדם המתאים ביותר לביצוע המשימה?
רבים מתלבטים כיצד למצוא את האדם המתאים ביותר לליווי פרסום דיגיטלי. היות והאינטרס של חברות הפרסום הוא הגדלת התקציב שמשקיע הלקוח הן אינן יכולות להיות המלוות המסייעות לקצץ תקציב זה.
אסף קרימן, מלווה חברות רבות בתהליך ניתוח הפרסום הדיגיטלי כיום וקביעת אסטרטגיה עתידית, תוך שקלול המידע שהצטבר עד כה בקמפיינים קיימים ויצירת מנגנוני בקרה נוספים לקמפיינים עתידיים. את התוצאות של תהליך זה ניתן לראות כבר בשבועות לאחר התחלת התהליך וליישם את התובנות שהתקבלו במשך שנים רבות בחברה. עבודתו של אסף מתבצעת הן ברמת הניתוח המידע הקיים בחברה והן באיסוף של מידע חדש על קמפיינים קיימים. לאחר עיבוד המידע ניתן לבצע החלטות מושכלות המבוססות על שקלול כלל הנתונים.
בין השאר, הוא יכול להמליץ על תכנון חכם של מערכות המידע בחברה, איסוף הנתונים מלקוחות המתקשרים וממלאים טפסים דיגיטליים וכן איתור מקורו של כל ליד. לאחר מכן, מתבצע תהליך של שיוך מקורות התנועה לרכישה של מוצרים ושירותים כדי לזהות אילו אפיקי פרסום מייצרים את הלידים האיכותיים ביותר. עד היום, סייע אסף ללקוחות רבים להשתמש נכון יותר בתקציב הפרסום ולהגדיל הכנסות בתוך שבועות בודדים.
קבעו היום פגישה לניתוח הקמפיין הדיגיטלי הקיים שלכם – בטל 0547728688